Elsker du også træningsmaskiner?

Helse og sundhed

Elsker du også træningsmaskiner?

Du kan nemlig selv få din egen træningsmaskine til dit hjem!

Træning er sundt og godt for dit helbred og en stor del af manges hverdag. Men hvilken maskine skal man så købe til hjemmet? skal det være en crossfitmaskine et løbebånd eller noget tredje?

Det kan være en svær beslutning men på Nettofitness.dk finder du et hav af muligheder. F.eks. kan du få et Sole F85 Løbebånd som gør løbeturen lidt nemmere at få overstået. Både fordi at når man løber på løbebånd så er der mindre chance for skader og fordi du kan få træningen gjort lige når det passer dig. Derudover løber man mere blødt og du kan på maskinen både gå og løbe eller lave intervaltræning. Derudover får du også mulighed for selv at justere farten, om det skal gå op af bakke og du kan lave en masse sjove og forskellige øvelser på et løbebånd. Det bedste må nok være, at man kan løbe og se tv derhjemme eller lade aftensmaden stege i ovnen, mens man får træningen gjort. 

Gode råd til løbeturen

Jeg har samlet en hel række god råd til, når du skal begynde at løbe eller gå på et løbebånd. Der er nogle ting som er gode at anskaffe sig og så er der også nolge praktiske ting som er gode at have styr på. 

  • Invester i et løbe/træningsur. Det kan f.eks. være et af Garmins smarte ure. De her ure tracker både puls, søvn, kalorier, træningsaktiviet og nogle af dem har endda mere avancerede funktioner. 
  • Invester i nogle gode løbesko. Tag ned i din sportsbutik og hør dem om de kan lave en løbetest på dig. På den måde kan du finde de løbesko som passer bedst til dig, så du netop undgår at få en masse skader og en hel del unødvendig ømhed.
  • Hvis du skal løbe, så gør det før morgenmaden. Tag en banan eller en energibar inden. Men de færreste synes at det er sjovt at løbe, når maven er fyldt op med mad. 
  • Lav noget udstrækning før og efter, på den måde er dine led mere fleksible og dine muskler varme og kan nemlig bedre udførere den træning som du har tænkt. 
  • Sov godt hver nat. På den måde sørger du for, at du er klar til dagens træning og det er enormt vigtigt for din restituation at du sover nok hver eneste dag. Hav også gerne en hviledag om ugen. 

Tags: , , ,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *