Dine muskler har brug for proteiner

Helse og sundhed

Dine muskler har brug for proteiner

Dine muskler har brug for mange proteiner, når du træner. Det har dit fordøjelsessystem også. Proteiner findes i alle grøntsager og de grønne grøntsager, så som spinat, broccoli, grønkål indeholder en god mængde proteiner, som hele din krop har gavn af at spise. Ud over proteinindholdet er disse grøntsager nemlig fulde af vitaminer og antioxidanter, der bekæmper vira i din krop, styrker dit immunforsvar og sørge for at dine celler, organer og hud holder sig i topform. Hvis du har bruge for en nemmere måde at få proteiner på, kan billig proteinpulver også være en løsning.

Proteinpulver som shakes og snacks
Du kan købe proteinpulver i stort set alle supermarkeder, det er et produkt, som har været på det danske marked i rigtig mange år og der findes mange forskellige varianter af både typer, smag og konsistens. Hvis du vælger det, der skal blandes op i vand, kan du få forskellige smagsvarianter for eksempel nogle, der smager af vanilje, jordbær, chokolade som er de gængse, men der findes også med kaffe og tropisk frugt smag. På pakken er der en vejledning omkring, hvornår på dagen du skal indtage det, hvor meget vand, der skal i og hvor ofte du skal spise eller drikke det. 

Snacks er nemme at have med overalt
Hvis du ikke er så meget til at lave shakes, kan du købe forskellige proteinbarer, som også har forskellige smage og forskellige konsistens. Nogle barer er meget hårde, andre er bløde og nogle midt imellem. I nogle putter de mange frugter i og andre er der både en blanding af tørrede frugt, nødder, korn og proteinpulver. Det gode ved snacks er, at du snildt kan købe nogle stykker og putte i din taske eller træningstaske og tage med dig uden at være afhængig af hverken vand, noget at blande op med eller lignende. Snacksene er selvfølgelig mindre end en shake og du vil derfor ofte skulle indtage lidt flere barer end når du drikker/spiser en stor shake. Til gengæld kan du købe barer, der smager forskelligt og på den måde varierer smagene i dit måltid. 

Husk også at spise andre ting end blot shakes og barer selvom der står på, at de indeholder den mængde kulhydrater, proteiner og fedt som du skal have hver dag. Din krop har brug for de vitaminer og antioxidanter, som findes i frisk frugt og grønt, og det kan disse shakes og barer ikke erstatte.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *